Az R4 projekteredményen belül kerül sor a többnyelvű virtuális tanulási környezet kialakítására, mely a Moodle keretrendszeren alapul, és konstruktív pedagógiai megközelítésen alapuló, együttműködő hálózati tanulást támogató kurzuselemeket integrál magába. Ez az innovatív megoldás ún."learning-by-doing" tanulási környezetet biztosít a tanárok számára, lehetővé téve számukra, hogy kipróbálják a hatékony digitális oktatás módszereit és eszközeit. A tanulási tartalom nyílt oktatási forrásokat és a kertészeti vállalatok által használt digitális rendszerekről szóló, újonnan kifejlesztett videókat tartalmaz majd.
Az R4 interaktív tananyag lesz, vizuálisan gazdag multimédia elemekkel, tartalmakkal, köztük animációkkal és videókkal is.
Az online képzési anyagot 3 országban tesztelik majd, főként a kertészet elméleti és gyakorlati tantárgyait oktató szakoktatók bevonásával. A célcsoport visszajelzései alapján a partnerek elkészítik a képzési anyag továbbfejlesztett változatát.
R4-T1: A többnyelvű e-learning platform fejlesztése
(nyílt forráskódú Moodle keretrendszer Moodle bővítményekkel és speciális funkciókkal (pl. H5P bővítmények))
R4-T2: Digitális kurzuselemek megvalósítása, animációk és videók fejlesztése 4 nyelven.
- képzési információk és modulleírások,
- a modulok központi tartalma multimédiás elemekkel (HTML oldalak, videók, animációk, interaktív web 2.0 alkalmazások),
- szószedetek, kvízek, gyakorlatok
- önellenőrző feladatok,
- kommunikációs eszközök (fórumok, azonnali üzenetküldő alkalmazás, virtuális konferenciaeszköz),
- minőségirányítási eszközök, például értékelő kérdőívek a résztvevők visszajelzéseinek összegyűjtésére.
R4-T3: Képzési útmutatók kidolgozása (mentorok, hallgatók)
R4-T4: Az online képzési anyag tesztelése és finomítása a szakoktatóktól kapott visszajelzések alapján - pilot képzés a partnerországokban.